کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

خرفه و خواص آن

خرفه و خواص آن

خرفه به انگلیسی،خرفه خواص،خرفه چیست،خواص خرفه

گیاه خرفه گیاه پرخاصیتی است که برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود.

بهتر است بدانید که در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و در آمریکا رشد می‌کند. البته خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. در واقع گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و ابتدای روز تا ساعت 9 الی 11 باز است.
بهتر است بدانید که ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده می نماید لازم به ذکر است که این گیاه دارویی که اغلب به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. لازم به ذکر است که این گیاه از سوی این سازمان شایع ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان نامیده شده است.اغلب قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می گیرد.و این گیاه بسیار پر خاصیت است.
خرفه،خواص خرفه
خواص گیاه خرفه در طب سنتی را بشناسید
جالب است بدانید که خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد و تر و دارای نیروی قابضه است.امام صادق (ع) می فرمایند: بر روی زمین سبزی خوردنی شریف‌تر از آن نیست و سبزی خوردنی حضرت فاطمه (س) است  لازم به ذکر است که این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون‌ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن برای درمان بیماری‌های کبدی موثرمی باشد. بدنیست بدانید که از جوشانده این گیاه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین دردهای سینه و سوزش مجرای ادرار و مثانه و برطرف شدن  حرارت رحم و سوزش آن استفاده می‌شود.

خرفه،خواص خرفه
بدنیست بدانید که جویدن برگ آن به مقدار کم، کندی دندان را برطرف می‌کند (که از خوردن میوه ترش و یا علت دیگری ایجاد شده باشد) و زیاد جویدن آن کندی دندان ایجاد می‌نماید. لازم به ذکر است که از عصاره آن برای التهاب‌های گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می‌شود.بهتر است بدانید که  اشتها را کاهش می‌دهد و اسراف در خوردن آن، نور چشم را نقصان می‌دهد. لازم به ذکر است که  افراد سرد مزاج باید آن را با نعناع و کرفس بخورند.
خرفه،خواص خرفه

به یاد داشته باشیدکه ارزش غذایی این سبزی به مراتب بیشتر از بعضی سبزیجات معمول است لذا توصیه به تازه‌خوری برگ‌های این سبزی با ماست یا اضافه کردن چند گرم از آن به سالاد مناسب می باشد.
خرفه،خواص خرفه
خواص تخم خرفه را بشناسید
لازم است بدانیدکه از خواص تخم خرفه می‌توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره نمود. جالب است بدانید که از تخم خرفه همچنین در شیرینی پزی و برای تزئین، به خصوص تزئین شیرینی نان برنجی استفاده می‌شود.بدنیست بدانید که تخم خرفه تقویت کننده قوای عمومی بدن است. حتما از این گیاه پر خاصیت در منزل استفاده نمایید.

خرفه و خواص آن

مطالب مرتبط:

سیاه دانه

شاهدانه

فلفل سیاه

دارچین

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.