کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

کاسیو رو دریاب

اصول برای درمان آبسه مغزی

اصول برای درمان آبسه مغزی

آزمایش های تشخیصی ممکن است شامل موارد زیر باشند: آزمایش خون، آزمایش های مایع نخاعی، مغز، اسکن سی تی، تصویربرداری جمجمه و نیازهای مراقبت ویژه. درمان پزشکی یا جراحی بستگی به محل آبسه دارد. این معمولا نیاز به آنتی بیوتیک ها دارد و همچنین یک روش جراحی برای زهکشی است. سایر درمان هایی که ممکن است مورد نیاز باشد، مایعات داخل وریدی و تهویه مکانیکی است
داروها برای درمان آبسه مغزی

آنتی بیوتیک ها برای 4-6 هفته برای مبارزه با عفونت

ضد تشنج برای جلوگیری از تشنج

کورتیکواستروئیدها برای کاهش تورم مغز پس از جراحی
عوامل خطر برای آبسه مغزی چیست؟

سیستم ایمنی بدن به علت اچ آی وی یا ایدز ضعیف است

سرطان و سایر بیماری های مزمن

بیماری قلبی مادرزادی

آسیب شدید

مننژیت

سرکوب کننده های دارویی، مانند داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی

سینوس مزمن یا عفونت گوش میانی
روشهای تشخیصی برای آبسه مغزی

بسیاری از علائم آبسه مغزی مانند بیماری یا سایر مشکلات بهداشتی هستند. اگر از علائم آبسه مغزی برخوردار هستید، به پزشک متخصص مغز و اعصاب بروید. به احتمال زیاد شما نیاز به یک آزمون عصبی دارید. این آزمایش ها می تواند نشان دهنده افزایش فشار داخل چشم به علت تورم باشد. همچنین، سی تی اسکن و MRI را می توان برای تشخیص آبسه مغز استفاده کرد.
درمان آبسه مغز با عمل جراحی

اگر آبسه شما بزرگتر از 2 سانتیمتر باشد، معمولا تخلیه آبسه ضروری است. با این حال، شما هنوز هم نیاز به یک دوره آنتی بیوتیکی پس از جراحی. جراحی باید در موارد بسیار شدید انجام شود، زمانی که آبسه باعث افزایش شدید فشار در مغز می شود. پزشک شما ممکن است جراحی را بهترین گزینه برای موارد زیر ارائه دهد: یک آبسه مغزی در معرض خطر پارگی در ناحیه شکم است. آبسه مغز حاوی گازهایی است که گاهی اوقات توسط باکتری تولید می شوند.
درمان آبسه مغزی با عمل جراحی آسپیراسیون

تخلیه مغزی شامل سی تی اسکن برای شناسایی محل آبسه و سپس ایجاد یک سوراخ کوچک در جمجمه است. سپس تخلیه آبسه بسته می شود و سوراخ بسته می شود. آسپیراسیون سوزن حدود یک ساعت طول می کشد. آسپیراسیون باز و اکسیداسیون معمولا با استفاده از روش craniotomy انجام می شود.
درمان آبسه مغزی با جراحی کرانیوتومی

ممکن است که کریویتومی ممکن است توصیه شود اگر آسپیراسیون سوزن برای آبسه مغزی موثر نیست و یا اگر آبسه دوباره مجددا تجویز شود. در طی جراحی، جراح قسمت کوچکی از موهای سر را می کشد و قطعه کوچکی از استخوان جمجمه را برای دسترسی به مغز جدا می کند. سپس آبشستگی تخلیه می شود و آبسه به طور کامل برداشته می شود. این ممکن است با انجام سی تی اسکن انجام شود، به طوری که جراح می تواند وضعیت آبسه را با دقت بیشتری تشخیص دهد. وقتی آبسه حذف می شود، استخوان جمجمه با جمجمه جایگزین می شود. این عمل معمولا 3 ساعت طول می کشد که شامل پس از بیهوشی عمومی است. پس از درمان آبسه مغزی، احتمالا به مدت چندین هفته به بیمارستان بستری خواهد شد تا در طول روند بهبودی بدن خود مراقبت کنید. شما همچنین باید برخی از سیتی اسکن کنید تا مطمئن شوید که آبسه شما به طور کامل از بین رفته است. اکثر مردم به 6 تا 12 هفته بقیه در خانه نیاز دارند تا به کار یا تحصیل بازگردند. اجتناب از انجام ورزش هایی که خطر آسیب به جمجمه، مانند بوکس، راگبی یا فوتبال، پس از درمان آبسه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.